top of page
Er zijn nog geen tags.

ZOEKEN OP TAGS: 

RECENTE POSTS: 

BEZOEK ME OOK OP:

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Toch wat lekkernijen in huis halen

Vandaag naar de stad geweest met de vriend, we passeren één van de beste pralineswinkels. En oh ja, Björn heeft al pretlichtjes in de ogen! Stop! Cadeautje kopen! En hup daar gaan we: pralinewinkel binnen. "Psst.... dadelijk vraagt ze of we willen proeven" zegt Björn met een smile tot achter zijn oren.

De heerlijke geur van chocolade komt me tegemoet bij het openen van de winkeldeur. Even de geur opsnuiven... mmmm.... Geur is dé belangrijkste stimulans van eetlust, we eten eigenlijk vooral met onze neus en ogen. Iets wat lekker ruikt of er lekker uitziet kunnen we moeilijk weerstaan.

Cadeautje gekozen en de mevrouw gaat het cadeautje inpakken. En dan vraagt ze:" Wil jullie proeven?" "Natuurlijk!" Zegt Björn. "Nee, dank u" antwoord ik beleefd. De mevrouw kijkt een beetje raar op en dan vertel ik dat we gewed hebben dat ik een maand zonder chocolade en suiker kan ... Tot groot jolijt van de volgende klant, zij vindt het zéér amusant.

Eigenlijk valt dat afslaan van een praline zéér goed mee. Vaak nemen we een traktatie aan uit gewoonte of beleefdheid, niet omdat we er per se zin hebben.

We moeten nog boodschappen doen en we gaan naar het grootwarenhuis. Björn stouwt de winkelkar vol met melowcakes, chocolade en bokkepootjes. I hate him!

Ik ga dan maar op zoek naar lekkerijen zonder suiker. De zogenaamde dieetkoekjes zonder suiker laat ik steevast links liggen. Deze hoef ik op zich niet allemaal te laten maar als ik de gewone koeken ga vervangen door deze dan vind ik het maar een flauwe bedoening. De zin in zoet en snoep gaat blijven. Vaak zitten er toch snelle suikers in maar wordt het mooier verwoord. Binnenkort vertel ik hierover meer. Ik neem me voor om enkel zelfgebakken havermout en cake met spelt en uiteraard zonder suikers te eten. Gezonder toch?

Björn is het uiteraard met me eens. Chips, nacho's,.... vindt hij ook niet kunnen. Nu protesteer ik: dat ga je me niet afpakken! Akkoord, de meeste soorten bevatten suiker. Maar niet de nacho's natuur en niet de zoute chips! Die belanden mooi in mijn kar.

Wat belandt er nog in de winkelkar? Fruit, lekker zoet fruit! Dat zal ook wel helpen wanneer de drang naar suiker groot worden!

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
bottom of page