top of page
Er zijn nog geen tags.

ZOEKEN OP TAGS: 

RECENTE POSTS: 

BEZOEK ME OOK OP:

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Op vakantie? Kies slim en voorkom extra kilo's

Op vakantie? "Dat zijn extra kilo's! " hoor ik je denken. Nee hoor! Ga je op hotel? Ook geen probleem! Je kan perfect gezond en lekker eten op vakantie. Hoe? Dat kom je hier te weten.

Afgelopen week heb ik zelf eventjes vakantie genomen, weliswaar slechts een dagje en half. Maar voor mij al voldoende om de batterij weer op te laden. We zijn naar zee getrokken. Zalig! Genieten van wat rust, zon, zee, strand en elkaar.

Op hotel gaan vind ik super! Pure verwennerij. We hebben pas de dag ervoor een hotelletje geboekt, we hebben gekozen voor een klein hotelletje met gezellig, modern restaurant. Dat laatste heeft ons over de streep getrokken. Lekker eten is steeds een must, mijn vriend is immers kok.

We zijn in de namiddag vertrokken en komen ‘s avonds op onze bestemming aan. We brengen onze spullen naar het hotel en reserveren in het restaurant. Wat eten we aan zee? Uiteraard vis! Daar bestaat geen twijfel over. Ik hoop dat er krieltjes of een aardappel in de schil geserveerd worden. Altijd lekker en low-calorie!

Als voorgerecht kunnen we kiezen voor huisbereide garnaalkroketjes, tartaar van zalm met dille of stoofpotje met mosselen. De laatste twee zijn een uitstekende keuze! Zalm is rijk aan omega 3, mosselen zijn mager en bevatten weinig calorieën.

Voor het hoofdmenu kies ik voor zeebaars. Helaas geen krieltjes of aardappel in de schil bij dit gerecht. Wel waterkerspuree, ook lekker. Véél beter dan frietjes, puree bevat minder vet en je eet er ook minder van. Er wordt een tomaten fondue bij geserveerd, een soort tapenade. Lekker én gezond!

Na het hoofdgerecht ben ik al voldaan, er komt echter nog dessert. Keuze uit verschillende ijsjes, chocomousse of bordje vers fruit. Ik heb zowel zin in vers fruit als in vanille ijs. Onderhandelingspoging met mijn vriend: ik wil een bolletje vanille ijs van zijn Dame Blanche zodat ik dit bij het vers fruit kan eten. Een bolletje ijs bevat ongeveer een 120 kcal. Ga je voor een coupe dan lopen de calorieën uiteraard op!

De driegangen menu valt dus reuze mee wat calorieën betreft. Uiteraard, het zijn meer gerechten dan je thuis zou eten. Maar indien je slim kiest spaar je toch aardig wat calorieën uit. Mijn keuze was super lekker én gezond. En de avond sluiten we af met een wandeling op de dijk.

’s Ochtends staat het ontbijt klaar. Heerlijk! Het is een klein hotelletje, dus een beperkter ontbijt. Ik kies voor een pistolet (er zijn helaas geen meergranen) en een bruine boterham met kaas, yoghurt en vers fruit. Dit ontbijt bezorgt me voldoende eiwitten en trage koolhydraten om de ochtend goed door te komen. Een goede start!

Start je jouw ontbijt met een koffiekoek, gesuikerde cornflakes of met confituur als broodbeleg dan mag je er zeker van zijn dat in de voormiddag je maag knort en je zin krijgt in zoet. Wat je ’s morgens eet, heeft invloed op je voedingskeuze van die dag.

Uiteraard kan een flinke strandwandeling niet ontbreken! Lekker relaxen, met de blote voeten in het zand. En ondertussen calorieën verbranden!

Wil je weten hoe je slim kiest wanneer je op hotel gaat met volpension? Hou dan deze blog in het oog, binnenkort vertel ik je hierover meer!

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
bottom of page