top of page
Er zijn nog geen tags.

ZOEKEN OP TAGS: 

RECENTE POSTS: 

BEZOEK ME OOK OP:

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Een helse week


Een zware werkweek achter de rug! De laatste dagen heb ik weinig geslapen. Korte nachten doen hunckeren naar FOOD! Hoe komt dit? Bepaalde stofjes worden niet voldoende aangemaakt waardoor de eetlust toeneemt en het metabolisme vertraagt. Wanneer je moe bent zoek je naar energie en snack je naar suikers en vetten.

Vrijdag gaan winkelen in het grootwarenhuis rond 17u is dan ab-so-luut géén goed idee. Maar ik kan niet anders. Net dan wordt het hongergevoel wakker!

Ik heb nog maar een voet in de winkel gezet en de zoete proevertjes wachten me al op: m&m's in alle kleuren. Mmmm.... dat zou smaken! Snel passeren! Ik sla de hoek om en daar staan ze: de paaseieren. Alle maten en vormen. Verdorie. Dit jaar heb ik nog geen enkele paasei gegeten. Houden zo!

Bij thuiskomt stort ik me op crackers met confituur zonder toegevoegde suikers en de appel-perenstroop. De zelfgebakken cake moet er ook aan geloven. Deze cake staat morgen ook op tafel bij de paasbrunch!

Wil je zelf ook cake maken? Probeer dan mijn recept eens uit. Deze cake bevat geen suiker en minder vet. Let op, neem geen light smeermargarine! De cake zal geen mooie structuur hebben. Ik maak de cake met speltbloem, als zoetstof kies ik voor tagatose.

Cake

Ingrediënten

60g tagatesse, 125g speltbloem, 1 theelepel bakpoeder, 2 eieren, 80g smeermargarine (40g vet per 100g)

Bereidingswijze

Klop de margarine met de tagatesse tot een gladde massa.

Voeg de eidooiers toe. Voeg de gezeefde bloem en bakpoeder toe.

Klop het geheel nog eventjes luchtig.

Schep het stijfgeklopt eiwit eronder.

Doe het deeg in de cakevorm.

Zet de cake in een voorverwarmde oven van 210°C. Baktijd: +/- 20 min op 210°C.

1 snede (20g)= 50 kcal

Wat staat er morgen nog op het menu? Nee, voor mij geen paaseieren. Wel een hardgekookt eitje, pittige eiersalade én een uitgeholde kiwi met vers fruit. Het recept hiervan verklap ik je op paasmaandag!

Fijn paasweekend!

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
bottom of page