top of page
Er zijn nog geen tags.

ZOEKEN OP TAGS: 

RECENTE POSTS: 

BEZOEK ME OOK OP:

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Einde Challenge!

Voila, vandaag zit de challenge erop! Gisteren was de laatste dag van mijn maandje zonder suiker en zonder chocolade.

Het heeft me toch wel moeite gekost hoor! Toch enkele moeilijke dagen gehad, zeker de eerste dagen. Afkickverschijnsels zoals sommigen beweren waren er niet. Wetenschappellijk gezien kan je fysisch niet verslaafd zijn aan suikers en chocolade. Het is gewoon moeilijk omdat je weet dat een stukje chocolade lekker is en dat het voor een gelukzalig moment zorgt. Het is een geniet-moment, even relaxen.

Maar toch maakte het vermijden van chocolade en suiker me prikkelbaar tijdens de eerste week. Op een zaterdag serieus met het verkeerde been uit bed gestapt! Zo slechtgezind en dit zonder aanleiding! De vriend heeft afgezien die dag. Wist zelf niet wat me overkwam die dag, kan me niet herinneren wanneer ik nog eens zo een slechte dag gehad heb. Vraag me nog altijd af of dit door het gemis van de suikers komt.

De drang naar zoet is wel degelijk verminderd. En dit ga ik toch wel proberen zo te houden!

Vooral de eerste dagen zocht ik naar alternatieven: rijstwafels met dikke laag confituur zonder toegevoegde suikers, druiven, zelfgemaakte muëslikoekjes zonder suikers.

Ik beloon mezelf niet met eten en zeker niet met zoet! Maar wel met een bezoek aan de kapper en een wandeling in de stralende lentezon! En uiteraard wacht ik op het verwenweekendje in het hemels hotel!

De einde van mijn challenge betekent niet de einde van mijn blog. Je zal hier nieuwe tips & tricks vinden over eten zonder suiker en natuurlijke voeding.

Tot gauw!

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
bottom of page